پرش به محتوای اصلی
شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران
صفحه اصلی
درباره ما
بیانیه‌ها
مدیران شرکت
طرح‌های شرکت
شرکت‌های همکار
بانک‌های اطلاعاتی
جستجوجستجوی پیشرفته

طرح‌های برق‌آبی بزرگ

در حال بهره‌برداری

  کارون3

  کارون4

  کرخه

  گتوند

  مسجدسلیمان

در حال اجرا

  بختیاری

  پارسیان

  چم‌شیر

  خرسان3

  راه‌های جایگزین و جابجایی خطوط نفت و گاز کارون3و4

  رودبار ‌لرستان

  زهکشی چم‌شیر

  سرنی

  سیاه ‌‌بیشه

  سیمره

  کارون2

  نمک زدایی و انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران

مطالعاتی

  حوضه ارس

  حوضه دز

  حوضه زهره-هنیجان

  حوضه شمال

  حوضه قزل اوزن

  حوضه کارون

  حوضه کرخه

طرح‌های برق‌آبی
متوسط و کوچک

 در حال بهره‌برداری

 در حال اجرا

 آماده اجرا

 آماده سرمایه گذاری

نسخه RSS
ارتقاء سطح خدمات مدیریت کارفرمایی، بهبود و افزایش بهره‌وری، نظام‌مند نمودن فعالیت‌ها و فرآیندها از جمله دغدغه‌های مدیران شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان کارفرمای طرح‌های برق‌آبی کشور در طول سالهای اخیر بوده است. در این راستا نسبت به انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی جهت شناسایی و تعیین راهکارهایی متناسب با فعالیتهای شرکت اقدام گردید و بر همین اساس از سال 1382 ضمن بررسی امکان‌سنجی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت و مزایا و دستاوردهای این سیستم برای سازمانهای پروژه محور، استقرار سیستم در دستور کار شرکت قرار گرفت. اهداف و مزایای متصور برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت شرکت بر مبنای استاندارد ISO9001 شامل موارد زیر بوده است:


1- نظام‌مند نمودن فعالیت‌ها
2- شناسایی و مستند نمودن روش‌های انجام کار
3- ارتقاء خدمات کارفرمایی و بهبود و کیفیت خدمات و طرح‌های در دست اجرا
4- ترغیب و تشویق مشاوران و پیمانکاران طرف قرارداد به عنوان زنجیره تأمین و ارزش شرکت در بکارگیری سیستم‌های مدیریتی بین‌المللی و معتبر
5- مدیریت فرآیندها و قابلیت اندازه‌گیری عملکرد فرآیندها
6- بهبود مستمر فعالیت‌ها و فرآیندها با بکارگیری رویکردهای تعیین شده در استاندارد مذکور
7- ایجاد بستر و زیرساخت مناسب جهت انجام سایر فعالیتها و پروژه‌های بهبود در قالبی نظام‌مند و متعالی تحت سیستم مدیریت کیفیت

بنابر مراتب فوق از سال 1382 طراحی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت با سازماندهی 16 کمیته و گروه‌کاری و با مشارکت بیش از 150 نفر از مدیران و کارکنان شرکت آغاز و در بهمن‌ماه 1384 منجر به اخذ گواهینامه ISO9001:2000 گردید.
پس از صدور گواهینامه فعالیتهای مربوط به حفظ و ایجاد بهبود در سیستم از سال 84 آغاز  و در سال 1387 شرکت نسبت به ارتقای سیستم مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه ISO9001:2008 اقدام نمود.

 

ساختار سیستم مدیریت کیفیت

سیستم مدیریت کیفیت شرکت شامل 49 فرآیند می‌باشد. برای هر فرآیند شناسنامه شامل هدف و مسوول فرآیند، شاخص‌های کلیدی عملکرد، ورودی، خروجی، فعالیت و مشتری تعیین شده است. تعامل بین فرآیندها در نقشه فرآیندی شرکت مشخص شده است. همچنین 78 روش‌اجرایی، 41 دستورالعمل کاری و 290 فرم در سیستم مدیریت کیفیت شرکت تعریف شده است.

خط مشی کیفیت شرکت حاوی تعهد مدیریت شرکت به سیستم و الزامات استاندارد تدوین و ابلاغ و برمبنای آن نسبت به تعیین اهداف کیفیتی در هر سال اقدام می‌شود.

دستاوردهای شرکت پس از استقرار سیستم :

1. ایجاد فرهنگ کار تیمی با توجه به تجربه کسب شده در مرحله طراحی و استقرار سیستم کیفیت توسط گروه‌های کاری مختلف
2. سهولت گردش کار با تعیین مسوولیت‌ها
3. نظام‌مند شدن فعالیت‌ها با تدوین روش‌های انجام کار
4. ایجاد زبان مشترک با پیمانکاران و مشاوران طرف قرارداد در حوزه مدیریت کیفیت
5. تشویق مشاوران و پیمانکاران طرف قرارداد به ارتقاء عملکرد و بکارگیری سیستم مدیریت کیفیت و سایر سیستم‌های مدیریتی متعالی در جهت بهبود عملکرد فعالیت‌ها با توجه به رویکرد ارزیابی اولیه و عملکرد آنها
6. امکان شناسایی نقاط ضعف و اشکالات موجود در چارچوب سیستم مدیریت کیفیت و براساس برنامه‌های ممیزی داخلی
7. هدف‌گذاری برای بهبود فعالیت‌ها و فرآیندها در راستای تحقق خط مشی کیفیت شرکت و تعیین و اجرای پروژه‌های بهبود و تحولی بر این مبنا
8. انجام بهبودهای تدریجی با انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه شامل شناسایی علل بروز عدم انطباق‌ها و رفع این عدم انطباق‌ها به صورت نظام‌مند

 

 

بازدید:
 
 
   
1385-1394© تمام حقوق معنوی مربوط به مطالب، تصاویر و اطلاعات منتشر شده در سایت و زیر سایتهای مربوط به دامنه http://Iwpco.ir متعلق به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران می باشد؛ و
هر گونه دخل و تصرف ممنوع بوده و همچنین دوباره نشر فقط با ذکر منبع امکان پذیر می باشد.