خدمات مهندسي مطالعات مرحله اول طرح سد و نيروگاه بختياري در اسفند ماه 1375، بمدت 33 ماه، به شركت مهندسي مشاور مهاب قدس واگذار و گزارش هاي مربوط به مرحله اول طرح در اسفند ماه 1379 تحويل شركت آب و نيرو شده است. در سال 1383 با انتقال پروژه از معاونت طرحهای توسعه شرکت و انتصاب مجري، مذاکرات مربوط به انتخاب مشاور مرحله دوم طرح ادامه یافت و نهایتاً در تاريخ 28/3/84 انجام خدمات مهندسي شامل بازنگري و تكميل مطالعات مرحله اول، انجام مطالعات مرحله دوم و تهيه اسناد مناقصۀ سد و نيروگاه بختياري به مشاركت مشاورين مطالعات طرح بختياري كه از شركت هاي مهندسي مشاور خدمات مهندسي برق (مشانير)، مهندسي مشاور دزآب، پويري سوئيس و مهندسی اشتوكي پارس با مسئوليت مشتركاً، منفرداً و متضامناً تشكيل شده است، واگذار نمود.
بمنظور بازبيني مدارك فني طرح مشاركت الكتريك فرانس و كوينه بليه بعنوان مشاور بازنگري طرح (TRC) بكار گرفته شد.
آمادهسازي زيرساختهاي طرح در بخش احداث جاده هاي دسترسي اصلي و داخلي، مطالعات كمپ، تونل انحراف آب، زير سازي ايستگاه راهآهن اختصاصی دوآب و ... همزمان با پيشرفت مطالعات درحال انجام است كه جزئيات آن به شرح زير ميباشد:
-
بخشي از راههاي دسترسي داخلي (مسير 2) در قالب قراردادي با شركت جهاد نصركوثر شامل 2 پل بر روي رودخانه سزار و مسير به طول 2 كيلومتر به اتمام رسيده است.
- بخش دوم از راههاي دسترسي داخلي شامل مسير هاي 1،3 و 4 با طول تقريبي 10 كيلومتر و 7 دهنه پل در قالب قراردادي با قرارگاه خاتم الانبياء (مؤسسه حرا) به همراه زيرسازي ايستگاه راهآهن اختصاصی دوآب و تونل انحراف آب بالایی از ابتداي سال 88 آغاز شده است.
-
احداث سيستم انحراف و راههاي دسترسي به تاج سد طي يك قرارداد به قرارگاه خاتم الانبياء (مؤسسه حرا) واگذار گرديد و عمليات اجرايي آن از نيمه اول سال 1390 آغاز شده است.
- قراردادهاي قطعات اول و دوم بخش اول از راههاي دسترسي اصلي طرح تحت عنوان "مسير آزادراه خرم آباد - سيرم" و "سيرم - تنگ هفت" در قالب قراردادهايي با شركت ناوديسراه (نيمه دوم سال 1389) و شركت بلندطبقه (نيمه اول سال 1388) ابلاغ و عمليات اجرايي آنها آغاز گرديده است.
- اجراي بخش دوم و سوم راههاي دسترسي اصلي طرح تحت عنوان مسير تنگ7-تنگ6 و تنگ 6-تنگ5 در قالب قراردادهايي به شركتهاي جهاد نصر اصفهان و جهاد توسعه خدمات زيربنايي در نيمه دوم 1389 ابلاغ و شروع شده است.
|